vineri, august 16, 2013

De ce nu mai au românii încredere în Biserică?

„Biserica atinge un minim al indicelui de încredere". Aceasta este una dintre concluziile barometrului de opinie „Adevărul despre România", realizat de Inscop Research, la comanda ziarului Adevărul. O altă concluzie ar putea fi că, în afară de Armată, românii tot au cea mai mare încredere în Biserică, ca până acum. Cum se pot împăca aceste concluzii?

Sondajul a fost realizat în perioada 12 - 21 iulie 2013, iar volumul eşantionului a fost de 1.050 persoane şi este reprezentativ pentru populaţia României de 18 ani şi peste 18 ani. Sondajul a fost aplicat în 74 de localități, pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor, și suportă o eroarea maximă de 3%, la un grad de încredere de 95%.

Dacă ne uităm la concluziile studiului în ceea ce privește încrederea românilor în oricare dintre tipurile de instituții: executive, sociale/private şi internaţionale, se poate observa că în general, nivelul de încredere este în scădere. 
De exemplu:
Guvernul are o pierdere de 4,5% față de măsurătorile din luna martie, 
Partidele Politice au o pierdere de 3,8%
Armata de 2,3%
BNR-ul de 1,9%
Sindicatele de 3,4% etc.

Clinica oftalmologică din buzunar

Organizația Mondială a Sănătății spune că în prezent 285 de milioane de oameni nu pot să vadă din cauza problemelor oculare. Patru din fiecare cinci astfel de cazuri pot fi tratate sau prevenite, dar mulți oameni sunt prea săraci pentru a cere ajutor. Situația este însă, pe cale să se schimbe.

Chiar și în cele mai sărace părți ale lumii, există medici oftalmologi în marile orașe. Cu toate astea, mulți dintre cei care au nevoie de ajutorul lor sunt atât de săraci încât nu pot plăti transportul până acolo. Dr. Andrew Bastawrous de la London School of Hygiene and Tropical Medicine se poate să fi găsit o soluție la această problemă.

Este vorba despre o aplicație pentru smartphone denumită Peek (Kit Portabil de Examinare Oculară) și dr. Bastawrous îl testează în prezent pe 5.000 de persoane din Kenya. Aplicația folosește camera telefonului pentru a scana ochiul în căutarea semnelor de cataractă. De asemenea, folosește blițul camerei pentru a ilumina retina și a vedea dacă sunt semne de boală.

luni, august 12, 2013

Prevederile referitoare la eliberarea paşapoartelor pentru minori au fost schimbate

Vârsta de amprentare a fost schimbată în cazul eliberării paşapoartelor pentru minori, potrivit prevederilor Legii nr. 175/2013.
 
Dacă iniţial vârsta de la care se făcea amprentarea era de şase ani, aceasta se va face de-acum de la 12 ani.

Astfel, valabilitatea paşapoartelor pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani va fi de trei ani, iar valabilitatea paşapoartelor pentru copiii cu vârsta de peste 12 ani va fi de cinci ani.

Direcţia Generală de Paşapoarte (DGP) a anunţat că preţurile paşapoartelor electronice simple (pentru copii) vor fi următoarele:

• 244 de lei – pentru cei care n-au împlinit 12 ani;
• 270 de lei – pentru cei cu vârsta de peste 12 ani.

La aceste preţuri se adaugă şi taxa consulară de 32 de lei.

Semnificatia zilei de 12 august

1816 - S-a născut Ion Ghica, scriitor, economist, om politic, membru şi preşedinte al Societăţii Academice Române, prim-ministru al României de două ori, preşedintele Academiei Române de patru ori (d. 22 aprilie 1897).

1833    - Este fondat oraşul american Chicago.

1848    - A încetat din viaţă George Stephenson, inginer englez, inventatorul primei căi ferate publice ce utiliza locomotive cu abur (n. 1781).

1866    - S–a născut Jacinto Bonavente Martinez, autor dramatic, laureat al Premiului Nobel pentru literatură în 1922: “Noaptea sabatului”, “Logodnica de zăpadă”, “Scrisori de femeie” (d. 14 iulie 1954).

1881    - S-a născut Cecil de Mille, regizor şi producător: “Sunset Boulevard”, “The Greatest Show on Earth”, “The Ten Commendments” (d. 21 ianuarie 1959).

Bitcoin este monedă legală în SUA

Un judecător american a decis că moneda virtuală Bitcoin este legală, iar tranzacționarea sa se supună legilor federale.

Sentința a fost dată într-un dosar privind un fond de investiții bazat pe moneda virtuală Bitcoin, Bitcoin Savings and Trust (BTCST), care era suspectat a fi o înșelătorie. BTCST a strâns cel puțin 700.000 de Bitcoin în plasamente care se cifrează la peste 4,5 milioane de dolari, bazându-se pe prețul mediu al Bitcoin, în anii 2011 și 2012, când plasamentele au fost oferite și vândute.

Fondatorul BTCST, Trendon Shavers, a fost pus sub acuzare pentru organizarea unei scheme Ponzi.

Potrivit dosarului, judecătorul a trebuit să stabilească dacă investițiile BTCST sunt sau nu reglementate de legile federale. Trendon Shavers a spus că investițiile fondului său nu sunt supuse legilor, deoarece Bitcoin nu este o monedă, iar utilizarea sa nu este reglementată în Statele Unite. De asemenea, Shavers a mai spus că toate tranzacțiile au fost realizate cu moneda virtuală și că nu a ținut bani adevărați în mână. Comisia americană pentru Bursă și Valori Imobiliare a stabilit că investițiile sunt contracte de investiții și note și astfel, sunt titluri de valoare.

sâmbătă, august 10, 2013

Încadrarea absolvenţilor în muncă şi indemnizaţia de şomaj pentru absolvenţi

Ministerul Muncii a emis un comunicat de presă prin care oferă informaţii referitoare la încadrarea absolvenţilor în muncă şi indemnizaţia de şomaj pentru aceştia.
După înscrierea la agenţiile de ocupare a forţei de muncă sau la alţi furnizori acreditaţi de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, absolvenţii pot beneficia de informare şi consiliere profesională, mediere pentru identificarea unui loc de muncă, formare profesională gratuită prin programe care asigură iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea, specializarea şi facilităţi financiare. 


Facilităţi acordate absolvenţilor pentru stimularea încadrării în muncă
Dacă un absolvent se angajează cu program normal de lucru, pentru o perioadă mai mare de 12 luni, în perioada în care este înregistrat la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă, acesta beneficiază de o primă de încadrare, reprezentând o sumă egală cu valoarea indicatorului social de referinţă învigoare la data încadrării.
Dacă un absolvent se angajează cu program normal de lucru, în perioa­da de acordare a indemnizaţiei de şomaj poate beneficia de o sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar fi avut dreptul, până la expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat. Condiţia este menţinerea raporturile de muncă sau de serviciu pentru o perioadă de cel putin 12 luni de la data angajării.


Stagii de formare la Consiliul Uniunii Europene

Secretariatul General al Consiliului Uniunii Europene oferă, în fiecare an, aproximativ 95 de stagii de practică cu o durată medie de 5 luni. Aceste stagii pot fi: plătite, neplătite sau rezervate funcţionarilor naţionali.

Stagii plătite 
Stagiarii selectaţi vor fi repartizaţi către unul sau mai multe departamente ale Secretariatului General al Consiliului, pentru o durată de cinci luni.  


Criterii de selecţie:
    • să fie cetăţeni ai unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene;
    • să fi terminat, la data depunerii candidaturii, cel puţin primul ciclu de studii superioare universitare, recunoscute printr-o diplomă;
    • să cunoască bine una dintre limbile oficiale ale UE şi satisfăcător o alta. În practică, este necesară cunoaşterea cel puţin a limbilor engleză şi franceză;
    • să nu fi efectuat deja un stagiu într-o alta instituţie europeană.
Funcţionarii naţionali nu sunt eligibili pentru acest program.

joi, august 08, 2013

Legislaţie: Ordinul MAI nr. 123/2013 privind condiţiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă valabilitate

Ordinul nr. 123/2013 privind condiţiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permisului de conducere ori în cazul schimbării numelui titularului, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 495 din 06.08.2013 (M.Of. 495/2013).


In vigoare de la 08.08.2013

In temeiul art. 24 alin. (53) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
Art. 1. -
Prezentul ordin stabileşte condiţiile privind eliberarea:
a) permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, înainte sau după data expirării acestuia;
b) duplicatului permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat ori în cazul schimbării numelui titularului, înainte de expirarea valabilităţii administrative.

miercuri, august 07, 2013

Duplicatul la permisul de conducere se poate solicita şi prin poştă sau e-mail!

Începând de mâine, 8 august 2013, persoanele care au permisele de conducere emise după data de 1 ianuarie 2009 pot solicita un duplicat prin poştă sau prin e-mail, prevederea fiind inclusă în cadrul unui act normativ publicat recent.

Ordinul MAI nr. 123/2013 stabileşte condiţiile privind eliberarea:
  •  permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, înainte sau după data expirării acestuia;
  • duplicatului permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat ori în cazul schimbării numelui titularului, înainte de expirarea valabilităţii administrative                                                                                                   
   Cererea de eliberare
Cererea privind eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului (vezi modelulul) se depune personal de către titular la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
În cazul cetăţenilor români care au domiciliul sau reşedinţa în România şi se află temporar în străinătate, cererea poate fi depusă prin mandatar, împuternicit prin procură specială autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
Procura poate fi autentificată şi de autorităţile străine, caz în care trebuie să îndeplinească condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostilă.
ATENŢIE!

sâmbătă, august 03, 2013

Fără acest logo, nimeni mai poate vinde “produse tradiţionale"

Ministerul Agriculturii modifică legislaţia cu privire la producerea şi comercializarea aşa numitelor produse tradiţionale.

Împreună cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Ministerul Sănătăţii, MADR a emis un ordin privind atestarea produselor tradiţionale, care stabileşte condiţii şi criterii noi pentru atestarea acestora. Cea mai importantă modificare este aceea că toate produsele tradiţionale vor trebui marcate, obligatoriu, cu un logo naţional(foto alăturat), acesta fiind proprietatea exclusivă a Ministerului Agriculturii, care îl va înregistra ca titular la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci. 

Potrivit datelor MADR, dinamica înregistrării produselor tradiţionale a crescut semnificativ în ultimii ani. Cele mai multe produse, în număr de 1.474, sunt cele din lapte şi produse lactate, iar în jur de 1.441 cele din carne şi produse din carne. Mai sunt înregistrate produsele de morărit şi panificaţie,
băuturi alcoolice, conserve legume-fructe, peşte şi produse din peşte, miere ş.a.
Explicatie
"Ideea de bază a acestui ordin de atestare a produselor tradiţionale este de a reglementa această piaţă, în condiţiile în care la ora actuală avem înregistrate la minister în jur de 4.400 de produse tradiţionale, iar o parte dintre acestea nu sunt active sau nu corespund conceptului de produs tradiţional. Ordinul ar putea intra în vigoare la sfârşitul lunii august sau cel târziu la începutul lunii septembrie", a declarat pentru Agerpres secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Achim Irimescu. 
Potrivit ordinului publicat pe site-ul MADR, Direcţia Generală de Industrie Alimentară, prin compartimentul de specialitate cu atribuţii în domeniul produselor tradiţionale, înfiinţează şi administrează Registrul Naţional al Produselor Tradiţionale (RNPT).