Ordinul nr. 123/2013
privind condiţiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă
valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia în cazul
pierderii, furtului sau al deteriorării permisului de conducere ori în
cazul schimbării numelui titularului, publicat în Monitorul Oficial,
Partea I nr. 495 din 06.08.2013 (M.Of. 495/2013).
In vigoare de la 08.08.2013
In temeiul art. 24 alin. (53) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002
privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
Art. 1. -
Prezentul ordin stabileşte condiţiile privind eliberarea:
a) permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, înainte sau după data expirării acestuia;
b)
duplicatului permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat ori
în cazul schimbării numelui titularului, înainte de expirarea
valabilităţii administrative.
Art. 2. -
(1) Cererea privind eliberarea permisului de
conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului, al
cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin, se depune personal de către titular la oricare serviciu
public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a
vehiculelor, denumit în continuare serviciu public comunitar.
(2)
În cazul cetăţenilor români care au domiciliul sau reşedinţa în România
şi se află temporar în străinătate, cererea prevăzută la alin. (1) poate
fi depusă prin mandatar, împuternicit prin procură specială
autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale
României. Procura poate fi autentificată şi de autorităţile străine, caz
în care trebuie să îndeplinească condiţiile de supralegalizare
prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostila conform Convenţiei cu
privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale
străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961 (Convenţia de la Haga), la
care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999, aprobată
prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare.
(3) Pentru
permisele de conducere emise după data de 1 ianuarie 2009, cererea
pentru eliberarea unui duplicat poate fi transmisă şi prin
corespondenţă, pe adresa serviciului public comunitar care a emis
permisul de conducere anterior.
Art. 3. -
(1) Cererea
pentru eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate
administrativă sau a duplicatului, prevăzută în anexă, se depune
împreună cu următoarele documente:
a) actul de identitate al
titularului din care rezultă că acesta are domiciliul sau reşedinţa în
România, în original şi copie, sau, în cazurile prevăzute la art. 2
alin. (2) şi (3), numai în copie;
b) procura specială şi actul de identitate al mandatarului, în original şi copie, în cazul prevăzut la art. 2 alin. (2);
c) dovada plăţii taxelor şi tarifelor aferente eliberării permisului de conducere;
d)
documentul emis de o unitate medicală autorizată, din care rezultă că
titularul este apt din punct de vedere medical să conducă autovehicule
din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere,
numai în cazul prevăzut la art. 1 lit. a);
e) permisul de conducere, atunci când acesta se află în posesia titularului;
f)
două fotografii ale titularului, color, în format 35 x 38,5 mm, de dată
recentă, în cazul prevăzut la art. 2 alin. (2) şi în cazul cererilor
depuse la alt serviciu public comunitar decât cel de la domiciliul
solicitantului.
(2) Originalul actului de identitate se restituie pe loc titularului, după confruntarea copiei cu acesta.
sursa: legestart
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu