miercuri, iulie 31, 2013

Modurile verbului

Modul-forma pe care o ia verbul pentru a arata felul in care vorbitorul considera actiunea.
Moduri:

1.personale (verbul isi schimba forma in functie de persoana)
ex: scriu , scrii , scrie

2.nepersonale (verbul nu-si schimba forma)
ex: a scrie , scriind , de scris

MODURILE ȘI TIMPURILE VERBULUI
1. Moduri personale

Indicativ
prezent: (eu lucrez)
imperfect: (eu lucram)
perfect simplu: (eu lucrai)

perfect compus: (eu am lucrat)
mai mult ca perfect: (eulucrasem)
viitor: (eu voi lucra)
viitor anterior: (eu voi fi lucrat)

Conjunctiv:
prezent: (eu să lucrez)
perfect: (eu să fi lucrat)

Conditional-optativ:
prezent: (eu as lucra)
perfect: (eu aș fi lucrat)

Imperativ:
pozitiv: (lucrează!)
negativ: (nu lucra!)

Infinitiv:
prezent: (a lucra)
perfect: (a fi lucrat)

2. Moduri nepersonale
—►Participiu: (lucrat)
—►Gerunziu: (lucrând)
—►Supin:(de lucrat)

Niciun comentariu: