Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, atrage mai multe
persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani, în timpul orelor din
prime-time, decât oricare dintre cele mai importante patru reţele de
televiziune, potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen, citat de
Bloomberg.
Conform studiului, jumătate dintre tinerii cu vârste între 18 şi 24 de
ani, care deţin atât televizoare, cât şi computere, accesează reţeaua de
socializare Facebook între orele 20.00 şi 23.00, în timpul săptămânii,
potrivit Nielsen.
În schimb, cele patru televiziuni incluse în acest studiu atrag între 37
şi 43% din aceste persoane tinere. Nielsen a refuzat să precizeze care
sunt reţelele de televiziune pe care le-a inclus în acest studiu, care a
fost comandat companiei Nielsen de Facebook.
Acesta este primul studiu important care compară „audienţa” Facebook cu
cea a televiziunilor, furnizându-le advertiserilor informaţii cu privire
la utilizatorii celor două tipuri de platforme.
Informaţiile furnizate de acest studiu sunt favorabile Facebook în
contextul luptei pe care o duce compania pentru a sparge monopolul
deţinut de reţelele de televiziune în privinţa bugetelor din
publicitate.
Totodată, Facebook plănuieşte să vândă spaţiu publicitar în stilul
reclamelor difuzate de televiziuni, în valoare totală de 2,5 milioane de
dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei.
„Datele oferite de acest studiu schimbă felul în care advertiserii ne
privesc în momentul de faţă”, a declarat Fred Leach, Head of Measurement
Research la Facebook, într-un interviu. „Aceştia obişnuiau să se
gândească la Facebook ca la o nişă, atunci când îşi stabileau bugetele
de marketing. Însă aceste noi date demonstrează că Facebook este o piesă
foarte importantă care le poate furniza audienţă”, a mai spus Fred
Leach.
Pe de altă parte, în timpul zilei, Facebook are o şi mai mare audienţă
comparativ cu cea a celor patru televiziuni, potrivit aceluiaşi studiu.
Facebook atrage peste jumătate din persoanele cu vârsta cuprinsă între
18 şi 44 de ani. Niciuna din cele patru televiziuni incluse în acest
studiu nu atrage mai mult de 40% din persoanele din această grupă de
vârstă.
„De-a lungul unei zile lucrătoare, cele mai multe persoane nu au în faţa
lor un televizor (la care să se poată uita, n.r.)”, a mai spus Fred
Leach.
Facebook nu are însă un succes la fel de mare în rândul persoanelor
mature, în prime-time. În acest interval orar, Facebook atrage doar 48%
dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 şi 44 de ani, în timp ce
fiecare din televiziunile incluse în studiu poate să atragă peste 65%
din telespectatorii din această grupă de vârstă.
Studiul Nielsen nu precizează timpul petrecut de utilizatorii reţelei de
socializare Facebook. De asemenea, studiul nu furnizează informaţii
despre alte reţele de socializare, precum Twitter. Totuşi, Nielsen
plănuieşte să furnizeze în acest an şi informaţii despre numărul
persoanelor care utilizează reţeaua de microblogging Twitter în timp ce
se uită la televizor.
Din actualul studiu a rezultat o suprapunere a celor două activităţi: privitul la televizor şi verificatul contului de Facebook.
„Mulţi oameni vorbesc pe Facebook despre show-urile TV la care se uită
chiar în timpul în care se află pe reţeaua de socializare”, a mai spus
Fred Leach. El a precizat că acest lucru reprezintă o oportunitate
pentru advertiseri, ale căror mesaje pot astfel să ajungă de mai multe
ori la consumatori.
sursa:gandul
sursa:gandul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu